مهارت در پرواز ناوبري به روش IFR
5
کسب مهارت در پرواز ناوبري به روش VFR
6
کسب مهارت در پرواز حالات اضطراري (فرود احتياطي يا اجباري)
7
کسب مهارت حس پرواز يا Flight Sense(حس دهليزي، حس بينايي، حس جنبشي)
8
کسب مهارت در جهت پيش گيري از نرخ سوانح و رويدادهاي هوايي
ميزان تأثير آموزش شبيه ساز بر نگرش پروازي را در هر يک از موارد شش گانه زير چگونه ارزيابي مي کنيد؟
1
باور نسبت به واقعي بودن آموزش هاي پروازياز طريق شبيه ساز
2
افزايش قدرت تصميم گيري صحيح در وضعيت اضطراري در شبيه ساز همانند پرواز واقعي است.
3
افزايش اعتماد به نفس کارکنان پروازي با توجه به بي ريسک بودن استفاده از شبيهسازدر شرايط نامطمئن
4
آموزش شبيه ساز موجب افزايش علاقه مندي به پرواز و کسب مهارت و دانش گرديده است.
5
آموزش شبيه ساز موجب تغيير رويکرد در قضاوت صحيح در پرواز (Judgment) مي شود.
6
تغيير رويکرد سازماني به سمت و سوي کاهش هزينه هاي پروازي
3. در اين بخش سؤالاتي در مورد آموزشهاي شبيه ساز پروازي مطرح شده است. خواهشمند است ميزان تطابق هر سؤال را با گزينه موجود بررسي فرماييد.
رديف
پرسش
خيلي کم
کم
متوسط
زياد
خيلي زياد
آموزش در دوره هاي شبيه ساز
1
يادگيري مستمر در ميان کارکنان را به عنوان اولويتي بالا، در اين دوره ها مشاهده ميكنم.
2
ما تشويق ميشويم و انتظار ميرود توسعه و يادگيري خويش را مديريت كنيم.
3
افراد از ذخيرهي اطلاعات به نفع خود پرهيز كرده و كانالهاي ارتباطي را با عرضه بازخورد مؤثر به ديگران، باز ميكنند.
4
افراد قادر به فكر و عمل كردن هستند و با آموزشهاي عملي چگونگي كاركردن و يادگيري در گروه ها را دريافت ميكنند.
5
کيفيت طراحي زمان بندي و برنامه‌ريزي دوره شبيه ساز
6
به روز بودن منابع مطالعاتي دوره و بهره‌گيري از مدرسان مجرب و توانمند
7
مناسب بودن فضاي فيزيکي آموزش دوره شبيه ساز (نور، هواي مطبوع، امکانات صوتي تصويري)
8
به روز بودن تجهيزات و دستگاههاي شبيه ساز
9
ميزان تشابه پرواز شبيه ساز با پروازهاي واقعي
10
لزوم به کارگيري مهارتهاي پروازي خلبانان در حين استفاده از شبيه ساز
Abstract
Without doubt affective and piercing training is one of main instruments in empowerment of the employees in order to reach to organizational goals. We can refer to knowledge, competency and attitude as the important elements of empowerment of the employees. In this research we discuss the question “how flight simulator training affects aviation knowledge, skill and attitude?”
Hence we conducted a case study through sampling Havanaja pilot employees. After conferring with pilots and aviation experts, distribution of self-created questionnaire was started. 58 questionnaires were gathered after our survey. The data was analized with linear regression and Pearson correlation method by using SPSS, version 18.
We concluded that flight simulator training has a positive and significant effect on aviation knowledge, skill and attitude. Focusing on the regression coefficients revealed that training has the biggest effect on competency, attitude, and aviation skill. Therefore using flight simulator training is approved to be as one of the essential factors in standard training of aviation indusrty and can lead to promption of competency level, knowledge and attitude of aviation empoloyees and prevention of air crash and financial and health damages .
Key words: Training, flight simulator, employee empowerment, aviation knowledge, aviation skill, aviation attitude.
I.R.I Police University
Dissertation in
Master of Arts in Field of Management
Title
Investigating the Effect of Flight Simulator Training on Empowerment of Hava Naja Aviation Employees
Advisor
Ph.d Yousef Mohammadi Moghadam
Counselor
Collonel Pilot Rajab Mowlayi
By
Lieutanent Collonel Kourosh Salemi
November 2013
1Emergency
2Normal
3- Flight Simulator
4. Daft
5. Attitude
6 Judgment
7- Blake and Mouton
8 – Hersey and Blanchard
9 – Etling
10-Gelen Estallen
11- Tyler
12-Pigors
13 – Myers
14 -Paul Langran
15- On the job training
16Link
17Non Real Time Analytic Simulator
18 Man- In-The- LooP
19Hard Ware In The LooP
20Iron Bird
21In Flight
22Pilot induce osolation
23Advanced Technologies Testing Aircraft System
24vision
1- Search And Rescue
25- Cronbach
26- Stitifilebeam and shink field
27- Delineating
28- Obtaining
29-Providing
30- Accountability
31-Odiorne
32- The CIPP Evaluation Model
33 – Context
34 – Input
35 – Process
36 -Product
37- Systems assessment
38- Program planning
39- Program implementation
40- Program improvement
41- Program certification
42-Scriven
43 – Summative Evaluation
44- Formative Evaluation
45 – Advocacy Model Of Evaluation
46 – Discripency Model
47- Provus
48- Wolf
1- Reaction
50- Chester Barnard
51-Etzioni
52- Price
53 -Steers
54-Druker
55-Effectiveness
56-Morthen
57-Davis and Werther
58. Hall
59. Thomas and velthouse
60. Delegation of authority
4. Nykodym et al
62. Geroy, Wright and Anderson
1. Hughes .et al
63. Daftt
64. Van
65. Peter & Trkman
66. Ginnodo
67. Moye
68. Quinn& Spreitzer
69. Authority
70. Burke
71. Mutual Goal Setting
72. MacClland
73. Impact
74. Competency
75. Meaningful
76. Choice
77. Morality
78. Commitment
79. Ability
80.Attitude
81. Geroy, Wright and Anderson
82 Conceptual Skills
83 شرح غرر‌الحكم، ج‌‏5، ص126.
84Human Skills
85 Technical Skills
86INSTRUMENTFLIGHT RULLES
87VISUAL FLIGHT RULLES
88 EMERGENCY FLIGHT
89FLIGHT SENSE
90Cockpit Resource Management
91structure
92Aviation Language
93. Byham
94. Ginnodo
95. Mallak & Kurstedt
96-Morthen
97Connie M. Wallace
98- Response Rate
99Coakes and Steed, 2003
100Response Rate
101 Contribution
102Connie M. Wallace
103Factor Analysis
—————
————————————————————
—————
————————————————————
140
96

دسته بندی : No category

دیدگاهتان را بنویسید