ing of Economics Development and Research,26, 545-549.
Keyvanfar, A. & Modarresi, M. (2009). The Impact of Task- Based Activities on the reading Skills of Iranian EFL Young Learners at the Beginner Level.The Journal of Applied Linguistic,2(1), 81-102. Retrieved from http://www.SID.ir
Khaghani Nejad, M.S.(2009). A Study of Task- Based Approach: The Effects of Task – Based Techniques, Gender, an Different Levels of Language Proficiency on Speaking Development .The Journal of Applied Linguistic,23-41.Retrieved from http://www.SID.ir
Khodadady, E., Pishghadam, R. & Zabihi, R. (2011). Learner Creativity in Foreign Language Achievement.European Journal of Education Studies,3(3), 465-472.
Little, D. (2009). Language Learner Autonomy and The European Language Portfolio: Two L2 English Examples. Language Teaching Journal, 42(2), 222-233.
Littelwood, W.(2004). The Task- Based Approach: Some Questions and Suggestions.ELT Journal,58(4), 319-326.
Mir, H.(2005). The Impact of Intensive Language Program On Iranian EFL Adult Learners Speaking ability. (Master’s thesis).Islamic Azad University, Tehran.
Moazzami Fallah, M. (2000). The Effect of Topic Interest on EFL Learners’ Speaking ability. (Master’s thesis).Islamic Azad University, Tehran.
Morozova, Y. (2013). Methods of Enhancing Speaking Skill of Elementary Level Students. Translation Journal,17(1), 9-46.Retrieved from http://www.translationjournal.net/journal/63learning.htm
Murad, T.M.(2009).The Effect of Task- Based Language Teaching On Developing Speaking Skills among the Palestinian Secondary EFL Students and Their Attitudes towards English.( Master’s thesis). Yarmouk University.
Murphy, J. (2003). Task- Based Learning: The Interaction between Tasks and Learners. ELT Journal, 57(4), 352-360.
Nabavi Ekhlas, N. (2012).The relationship between Iranian Determination Factors of Self Regulation Strategies and Main Language Skills and Overall Proficiency. (Master’s thesis).Islamic Azad University, Tehran.
Nunan, D. (1991). Communicative Tasks and the Language Curriculum. TESOL Quarterly Journal,25(2), 279-295.
Nunan, D. (1989). Designing Tasks for the Communicative Classroom. New York. NY: Cambridge University Press.
Nunan, D.(2000). Task- Based Language Teaching in the Asia Context: Defining Task. Asian EFL Journal,8(3), 12-18.
Nunan. D.(2004), Second Language Teaching and Learning . Boston, Massachusetts USA: An International Thomson publishing Company.
Nunan, D. (2004). Task- Based Language Teaching. New York. NY: Cambridge University Press.
Rayner, K., Foorman, B.R., Perfetti, C.A., Pesetsky, D., & Seidenberg, M.S. (2001). How psychological science informs the teaching of Reading. Psychological Science in the Public Interest,2, 31-74.
Richards, J.C. & Schmidt, R. (2002). Teaching and Applied Linguistics(3rd Ed.). New York, NY: Pearson Education .
Richards, J.C. &Rodgers,T.S.(2001). Approaches and Methods in Language Teaching(2nd Ed.).USA: Cambridge University Press.
Richards, J.C. & Renandya, W.A.(2002). Methodology In Language Teaching:An Anthology of Current Practice. USA: Cambridge University Press.
Robinson, P.(2013). Task- Based Learning: Cognitive Underpinnings. Retrieved from http://www.academia.com
Scharle, A., and Szabo, A.(2000). Learner Autonomy: A Guide to Developing Learner Responsibility. New York, NY: Cambridge University Press.
Scrivener, J.(2010).Guide to English Language Teaching (3rd Ed.). Oxford, Macmilan Education. USA: Thomson learning.
Starbuck, D. (2006). Creative Teaching Getting it Right. London. Continuum International Publishing Group.
Tomlinson, B.(2011). Materials Development in Language Teaching (2nd Ed.). USA: Cambridge University Press.
Van den Branden, K.(2006). Task-Based Language Education From theory to Practice. New York: Cambrige University Press.
Willis, J. (1996). A Framework for Task- Based Learning. Harlow: Longman.
Yaakub, R. & Ahmad, N. (2004). Towards Learner Autonomy in Teaching English in Malaysia. Retrieved from http://www.eprints.usm.my/…/Towards_Learner_Autonomy_In_Teaching_English.
Appendix A
Arjmand Creativity Questionnaire
پرسشنامه سنجش خلاقیت ارجمند
پرسشنامه دارای جملاتی است که شما با پاسخ دادن به آنها احساس، طرز فکر و نحوه ی رفتارتان را در موقعیت ها و زمان های مختلف توصیف می کنید. هر سوال دارای پنج جواب است:
1. خیلی زیاد 2. زیاد 3.تا حدودی 4. کم 5. خیلی کم
دستو العمل:
1. جملات را به دقت بخوانید و پاسخی که به بهترین شکل روحیات شما را توصیف می کند را در پاسخنامه علامت بزنید.
2. پاسخ درسـت، غلط ، بد یا خوب وجود ندارد. توجه داشته باشید پاسخی را انتخاب کنید که واقعا بیانگر حال شماست نه آن چیزی که دوست دارید باشید.
3. این پرسشنامه محدودیت زمانی ندارد اما سعی کنید سریع پاسخ دهید.
4. لطفا به همه ی سوالات پاسخ دهید.
“با تشکر از توجه شما در پاسخ به سوالات”
خیلی کم
کم
تا حدودی
زیاد
خیلی زیاد
ویژگی ها
ردیف
شوق زندگی
1
شوخ طبعی و بذله گویی
2
کنجکاوی
3
انرژی
4
میل به استقلال
5
شادابی
6
روشن بینی
7
علاقه مندی به ایجاد تغییرات
8
مداومت و پشتکار
9
علاقه مندی به ایجاد تغییرات در روش های موجود
10
ابتکار
11
سرعت درک مطلب
12
دارا بودن دیدگاه های نو
13
علاقه به تفکر درباره مسائل جدید
14
قدرت بیان
15
قدرت و تسلط کافی در نوشتن نظرات
16
علاقه مندی به مشاغل فکری
17
توانایی سرودن شعر
18
توانایی نوشتن واژه های مترادف برای کلمات مختلف
19
توانایی طرح داستان های جدید و جالب
20
میل به خطر و ریسک کردن
21
حساسیت مثبت
22
احساس امنیت
23
شجاعت
24
علاقه به کارهای پیچیده و دشوار
25
داشتن هدف در زندگی
26
کنترل خود
27
رضایت درونی
28
ابراز وجود منطقی
29
انگیزه
30
توانایی متقاعد کردن دیگران
31
توانایی ارتباط برقرار کردن با کسی که زبانش را نمی دانید
32
توانایی یافتن راه های جدید برای تدریس
33
توجه به محتوا
34
درک آثار هنری
35
درک نمایش بدون کلام (پانتومیم)
36
تجسم مطالب نوشتاری به صورت تصویر
37
توجه به جزئیات
38
انعطاف پذیری فکری
39
آشفتگی فکری
40
خوشبختی
41
اتکای به دیگران
42
توانایی نوشتن واژه های متضاد برای کلمات مختلف
43
ترس از تمسخر و تحقیر
44
تنبلی
45
علاقه به حل مسائل دشوار
46
عزت نفس
47
علاقه به انجام کارهای جدید
48
عشق به علم
49
عشق به هنر
50
استفاده از امکانات گوناگون، برای حل مسائل مختلف
51
به شکلی دیگر به هرچیز نگریستن
52
سرعت دریافت اصل مطلب
53
توانایی طرح سوالات مشکل
54
سهولت استفاده از کلمات
55
توانایی نوشتن کتاب
56
طراحی وسایل جدید
57
میزان اعتماد به اطرافیان
58
اعتماد به نفس
59
بی باکی (نترس بودن)
60
علاقه مندی به موزیک
61
حادثه جویی (هیجان خواهی)
62
خودکفایی
63
علاقه به چیزهای ناشناخته
64
توانایی درک شباهت ها و تفاوت ها
65
قضاوت منطقی
66
درک عمیق از ریاضیات
67
قدرت تجسم فضایی
68
علاقه به بحث کردن
69
کمرویی
70
دلسرد کردن خود
71
برخورد صحیح با مشکلات
72
مقاوم در کار (پشتکار داشتن)
73
کنار آمدن با خود
74
ارائه راه های جدید جهت تامین نیازها با امکانات موجود
75
Appendix B
Appendix C
Cue Cards
People
A childhood friend
Describe a friend you had when you were a child
You should say:
How you first met
How long you were friends
What you used to do together
And explain why you liked this person
An adventurous person
Describe an adventurous person who you know
You should say:
Who the person is
How you know this person
What this person does that is adventurous
And explain why you think this person likes to take risks.
A letter
Describe an important letter that you received
You should say:
Who wrote it
What the letter was about
How you felt about the letter
And explain why it was important
A hotel
Describe a hotel you have stayed in
You should say:
Where it is
What facilities it has
When you stayed there
And say whether you would recommend it to a friend
A good cook
Describe someone you know who is good at cooking
You should say
Who this person is
How you know him or her
What kinds of food they cook
And explain why this person is good at cooking
.
A decision
Describe an important decision that you made
You should say:
What the decision was
How you made your decision
What the results of the decision were
And explain why it was important.
.
A country
Describe a country you plan to visit
You should say:
What the country is
When you plan to go there
Who you would like to travel with
And explain why you would like to go there
.
A news story
Describe some interesting news that you have recently read about or
heard about
You should say:
What the story was
How you heard about this story
When you heard this news
And explain why this news story was interesting to you
An old person
Describe an old person you admire.
You

دسته بندی : No category

دیدگاهتان را بنویسید