e Standardized questionnaire was used to collect data from three spritzer Empowerment (1995) and Mishra (1997), OCB Podskaf et al (1990) Intellectual Capital Bentis Inventory (1998) was used. Data analysis using Pearson correlation test was performed using SPSS software. The results suggest that Between empowerment and organizational citizenship behavior Intellectual Capital Management Staff Education larijan There is meaningful relation.
Keywords: Empowerment, Organizational Citizenship Behavior, Intellectual Capital
Islamic Azad University
Sari Branch
Field of educational technology
ET thesis for master’s degree
Title:
The relationship between empowerment and organizational citizenship behavior and intellectual capital management education larijan
Thesis Advisor:
Reza Yosefi Saydabadi Ph.D
Thesis Advisor:
Maryam Taghvai Yazdi Ph.D
By:
Roholah Mehdizadeh
Fall. 2014
1 . Empowerment
2 . Conger & Kanungo
3 . Organizational Citizenship Behavior
4 . Appelbam
5 . Intellectual Capital
6 . Bontis
7 . Grave
8 . Zimmerman
9 . Block
10 . Quinn & Spretzer
11 . Mechanistic Approach
12 . Organic Approach
13. Relational
14 . Schoell & Dessler & Reinecke
15. Harari
16 . Bardwick & Block & Peters
17 . Situational Attributes
18 . Canger & Kanungo
19 . Motivationnal Construct
20 . Savery & Luks
21 . Mc Celelland
22 . Enabling
23 . Gaisler
24 . Psychological Construct
25 . Cognitive Elements of Empowerment
26 . Increased Intrinsic Task Motivation
27 . Task Assessments
28 . Burke
29 . Thomas & Velthouse
30 . Bennis & Namus
31 . Thomas & Velthouse
32 . Bowen & Lowler
33 . Spreitzer
34 . Bandura
35 . Noller
36 . Andrews et al
37 . Andrews et al
38 . Blanchard & Zigarmi & Zigarmi
39 . Conger & Kanungo
40 . Structural approach
41 . Self efficacy
42 . Bandura
43 . Whetten & Cameron
44 . Sense of Meaning
45 . Sense of competence
46 . Sense of self- determination
47 . Sense of Impact
48 . Sense of trust
49 . Cohen
50 . Erturk
Citizenship behavior 3.
52 . Organ
53 . Appelbaum
54 . Cropanzano & Byrne (OCB)
55 . Brightman & Moran
56 . Katz & Kahn
57 . Innovative & Spontaneous Behavior
58 . Chester Barnard
59 . Willingness to Coperate
60 . Castro et al
61 . Castro et al
62 . Bienstock et al
63 . Podsakoof et al
64 . Organ
65 . Helping Behavior
66 . Sportsmanship
67 . Individual Initiative
68 . Civic Virtue
69 . Personal Development
70 . Huang et al
71 . Castro et al
72 . Bienstock et al
73.Andriessen
74. Bontis
75. Bozbura
76. Kujansivu and Lonnqvist
77. Lim & Dallimore
78. Mavridis
79. Pulic
80. Wang and Chang
81. Williams
82. Andriessen
83. Beard & Sumner
84 . Rothberg
85 . Mahoney & Hums
86 . Spector & Fox
87 . Somech & Ron
88 . Tirner
89 . simple Random Sampling
90 . – Spreitzer, Gretchen M. (1995) “Psychological Empowerment in the Workplace: Dimensions, Measurement and Validation”; The Academy of Management Journal, Vol. 38 No. 5
– Mishra Aneil & Gretchen M. Spreitzer (1997), “Survivor Responses to Downsizing: the Mitigating Effects of Trust and Empowerment”; Southern California Studies Center. Quinn, Robert E. & Gretchen M. Spreitzer
91 . Validity
92 . Reliability
93 . – Spreitzer, Gretchen M. (1995) “Psychological Empowerment in the Workplace: Dimensions, Measurement and Validation”; The Academy of Management Journal, Vol. 38 No. 5
– Mishra Aneil & Gretchen M. Spreitzer (1997), “Survivor Responses to Downsizing: the Mitigating Effects of Trust and Empowerment”; Southern California Studies Center. Quinn, Robert E. & Gretchen M. Spreitzer
[Reza BRI1]روايي: آيا ابزاري که ازش استفاده ميکنيم هدف مورد نظرمون را اندازه مي‌گيرد يا خير …
پايايي: آيا ابزار ما از اعتماد و اطمينان برخوردار است يا خير …
در واقع در پايايي هدف اين است که آيا ميتوان به نتايج حاصل از ابزار پژوهش اعتماد کرد يا خير.
[Reza BRI2]که هم با استفاده از نظر متخصصان اين حوزه (پرسشنامه محقق ساخته) و هم با استفاده از تحليل عاملي (پرسشنامه هاي محقق ساخته و استاندارد) انجام ميگيرد
[Reza BRI3]که براي بررسي پايايي از آزمون کرونباخ استفاده مي‌شود. ضرايبي که بالاي 75/0 باشد از پايايي قوي برخوردار است.
[Reza BRI4]آزمون کولموگروف براي بررسي ميزان پراکندگي داده هاي جمع آوري شدست
يعني اينکه پراکندگي داده هاي جمع آوري شده به صورت نرماله يا غيرنرمال
اگر نرمال باشه از آزمون هاي پارامتريک براي بررسي فرضيه ها تحقيق استفاده ميکنيم و اگر پراکندگي نرمال نباشد از آزمونهاي ناپارامتريک براي بررسي فرضيه ها استفاده ميکنيم.
[Reza BRI5][Reza BRI5][Reza BRI5]و از آنجايي که آزمون کولموگروف يه آزمون ناپامتريکه، اگر سطح معناداري آن بيشتر از 05/0 بشه يعني آزمون رد شد و داده هاي تحقيقت نرمال هستن و براي بررسي فرضيه هاي تحقيقت ميتوني از آزمون هاي پارامتريک استفاده کني
[Reza BRI6][Reza BRI6]و از آنجايي که آزمون کولموگروف يه آزمون ناپامتريکه، اگر سطح معناداري آن بيشتر از 05/0 بشه يعني آزمون رد شد و داده هاي تحقيقت نرمال هستن و براي بررسي فرضيه هاي تحقيقت ميتوني از آزمون هاي پارامتريک استفاده کني
[Reza BRI7]و از آنجايي که آزمون کولموگروف يه آزمون ناپامتريکه، اگر سطح معناداري آن بيشتر از 05/0 بشه يعني آزمون رد شد و داده هاي تحقيقت نرمال هستن و براي بررسي فرضيه هاي تحقيقت ميتوني از آزمون هاي پارامتريک استفاده کني
[Reza BRI8]چون اين فرضيه‌ها ميخواد رابطه را بسنجد از آزمون همبستگي پيرسون استفاده ميکنيم و براي آنکه بفهميم که آيا اين فرضيه تاييد شده يا رد شده به سطح معناداري آن نگاه ميکنيم که همان Sig ميباشد که اگر کمتر از 01/0 يا 05/0 شود فرضيه ما با اطمينان 99% يا 95% درصد تاييد مي‌شود و فرض صفر (H0) رد مي‌گردد.
[Reza BRI9]چون سطح معناداري کمتر از 05/0 يا 01/0 شده است، بنابراين فرضيه تحقيق تاييد مي‌شود.
—————
————————————————————
—————
————————————————————
‌أ
82
1

دسته بندی : No category

دیدگاهتان را بنویسید